söndag 23 juni 2013

"Semester"

Så är den äntligen här, semestern från det teoretiska jobbet och starten för årets praktiska slitgöra. Vi kliver ut i första semesterveckan och ungarna i ett oändligt sommarlov.

Under de kommande veckorna ska följande genomföras:

  • trädgårdsgångar och ytor ska fyllas med grus
  • orangeri ska byggas (märk väl att den här punkten ser liten ut men kommer äta tid)
  • ...och målas
  • ...och alla fönster i det kittas om (!!!)
  • pergolas ska föras upp
  • världens största trädgårdsbord ska tillverkas
  • rabatterna ska renas från ogräs (och ja, det är gift inblandat här)
  • trädgården ska fyllas med mysig belysning
  • nya skjulet ska organiseras, nu ligger allt på golvet
  • antika gungan ska sättas upp
  • 3 fönster på ovanvåningen ska renoveras upp (á 6 rutor i dubbel uppsättning)
Allt detta ska varvas med havsbad, auktioner och loppisar, tidiga mornar med kaffe på trappan, ständigt återkommande gräsklippning, övernattning under bar himmel, Sommar med Ernst, cykelturer, planteringar och middagar ute vid världens största trädgårdsbord (som måste tillverkas först).

Från och med nu och flera veckor över är detta mina enda skodon.

3 kommentarer:

  1. Så härligt att det mesta är riktiga utomhus-projekt! Vilka ogräs har ni? Vi har parkslide, åkervinda, kvickrot och kirs. Kirsen räknar jag nästan inte för den dör ju så lätt. Parksliden äter roundup till frukost!

    SvaraRadera
  2. Oj Oj... Finns det en bokstavskombination för detta? Kraaaaam och lycka till/ Pia

    SvaraRadera
  3. Ha,ha, jag känner igen det där med skorna. Just nu har jag ett par byxor som jag lovat mig själv att kasta när all målning är färdig, en blandning av rödfärg och linolja. En försäljare stod vid grinden och han gav sig direkt när jag sa -jag har inga pengar!
    Jag tycker det låter som ett härligt sommarlov på Villavägen 3!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera