tisdag 7 juni 2016

Villavägen lämnas över

Kära, kära läsare.

Det var dags, allt har sin tid. Villavägen 3 har under våren lämnats över till nya ägare som ger huset och trädgården en ny personlig utformning. Förändring är ofta av godo, om man är nyfiken och hellre ser att livet utvecklas än att av osäkerhet inte våga pröva nytt.

Många reagerade när jag sålde.
"Men OJ ska du FLYTTA nu är du fått det så fint!?!"
"Men nu när du är klar och har slitit så, ska du sälja då?!"

90% av mitt bohag är omöjligt att packa i lådor...
Sängkammaren blev plötsligt så rymlig

Jo, fint blev det och slet gjorde jag. Och det kan inge ta ifrån mig, vare sig om jag bott kvar eller som nu när jag flyttat.
Allt det roliga, allt slit, alla ideér och alla resultat. Allt finns ju kvar ändå.
Jag tillhör dem som absolut tycker att resan är viktigare och mer utvecklande än målet. Målet är aldrig att bli klar, målet är att uttrycka mig och experimentera med hus och trädgård som estetiskt uttrycksmedel.

Hejdå Villavägen 3
Och nu ska jag fortsätta låta hem och trädgård förbli mitt estetiska uttryckssätt i en ny fantastisk fastighet. 

Följ mig/oss gärna på nya bloggen!




4 kommentarer:

  1. Onwards and upwards! Kul att äntligen få följa dig igen på nya äventyr! Den kreativa kraften är stark in this one.

    SvaraRadera
  2. Det har varit en fröjd att ha fått ta del av "Villavägen 3"!!! När jag första gången hittade hit satt jag timme ut och timme in och bläddrade mig fram från första inlägget till det sista och förundrades över din energi, kreativitet och personliga stil.
    Önskar dig all lycka framöver och så klart är resan fram mot mål det roligaste! När något är klart är det ju liksom bara......klart och man vill vidare mot nästa mål :)
    Jag kommer garanterat att följa med till Nya Anno 1900. Är så glad att du vill fortsätta dela med dig!
    Kram till dig!
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag är på! :D

    Kram,
    Maria/Javabönan

    SvaraRadera
  4. ÄNTLIGEN ÄR DU IGÅNG IGEN! har väntat på att få följa med i renoveringarna i ditt nya hem. känns som julafton igen!

    SvaraRadera