lördag 5 september 2015

När saker hittar hem

"Nejmen hörrni, vi skippar presenter, en kram är ändå det jag uppskattar mest"
"Rita en fin teckning ungar, då blir mamma glad"
"Älskade morsan, kom inte släpande med något förtidigt arvegods från dina gömmor nu"

Det är så det brukar låta, eller hur, när man fyller år och ska avtacka sig presenter som man vet ändå inte kommer passa i det egna hemmet. Förvisso kan det vara roade av ett viss mått att se hur andra tolkar den smak man har, ganska ofta tänker jag att jag är helt missförstådd, att ingen förstått något om mig alls, när jag får presenter ;)

Men så slank det ändå inte lite grejer här när jag firade stora 4:an...saker som hittat hem och som jag rörd kan konstatera att mina vänner prickat helt rätt med. Jag ler fortfarande varje gång jag ser dem, nu flera veckor senare.
Rosor, klassiska och alltid gångbara.
Vackrare för varje dag som går, med lite åldrande med sig...som vilken 40-åring som helst
Nytt guld-glitter på glashyllan i rummet
från @mondaystardust
Dessa fantastiska lampetter som kan passa överallt i huset och som därför inte fått sin givna plats än
Från @opaquetorquoise
Och så dessa fantastiska muggar, perfekta att dricka morgonkaffet ur.
Ommöblering och gallring i skåpen till förmån för dessa skatter
Muggar med mönster från William Morris
från @erikaenggren

Form och design framför användarvänlighet, absolut!
Vattenkanna i glas från @knattja och @tauberman
Att få en "prismig" present från @marthinastapel

1 kommentar:

  1. Så härligt att finna en likasinnad gällande inredning. Inte ofta det händer, i dessa förfärliga tider av vitt och fräääscht, men lika roligt alltid.
    Hittade din blogg av en slump när jag letade William Morris-koppar...

    SvaraRadera