onsdag 30 september 2015

Att hänga upp en tavla...på 5 timmar

2 fynd + 1 vab-dag med sjuka ungar = nyordning i biblioteket

Ett fantastiskt klockskåp för blott 100 kr
En fisktavla på 198 cm (som jag på något jäkla sätt lyckades få in i pytte-clio) för ringa 250 kr



Litografi signerad Anders Österlin
Och sen är det ju det där...när jag ska göra något litet. Som att sätta upp en tavla eller fundera ut vad jag ska ha i ett klockskåp. Jag spårar så lätt ur! Totalt. Hela biblioteket förvandlas som i ett trollslag ett enda stort projekt där den ena idén föder den andra och så försvinner hela dagen.




-Mamma, när blir det lunch?
-Vad är klockan?
- Halv fyra...
-!!!!!

Men vi fick ihop det. 
Ungarna har fått lära sig att själv koka spagetti och steka köttbullar när det kurrar i magen. 
Jag lärde mig hänga upp en två meter lång tavla med två armar...


Nyckelskåp blev tavelskåp



3 kommentarer:

  1. Stora smilet här. Det är bara du som kan få till det så där. Såg att du hade lilla tuvstarr där i skåpet. Fin! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Fullständigt underbart.

    SvaraRadera
  3. Du är helt underbart inspirerande, du gör mig så glad!

    SvaraRadera