fredag 6 februari 2015

Golden Lily från 2 väggar till 4 (egentligen 6)

Det finns (minst) fyra väger i ett rum (eller nja, det kan ju finnas en jäkla massa mer beroende på om man valt att inreda en kallvind där inget går rakt eller rätt). Två av dem var sedan tidigare fyllda med Golden Lily från William Morris...alltså återstod två att fylla.

För det där med vita väggar...det fungerar inte i längden...om du frågar mig. Det är det som är behändigt med att bo själv i ett stort hus med ett par återstående vita väggar, jag har bara mig själv att fråga och svaret blir då alltid:
"Ja men såklart ska de fyllas. Kör på!"

FÖRE 
Före in mot Walk-in-closet
Usch vad mycket vitt...
Golden Lily i, enligt mig, finaste färgsättningen
När andra sover...
Att tapetsera upp till nock över ett trapphus med svindel och absolut fara för sitt eget liv...
Sen ropar man in en sån här på Lauritz

EFTER
Och så är resultatet klart!


Den här lampan hittade äntligen sin rätta plats! Mönstret i tapeten återupprepas på ett fint sätt.

Lite allmoge, lite William Morris och lite marockansk matta.
Art and crafts 
Slutligen ska bara de nya älghornen, inropade på Auctionet på plats. Jag hade som vanligt slarvat med att kolla måtten och fick en smärre chock när jag hämtade ut dem. Något generad fick jag sedan traska en bra bit genom Malmö med dessa behändiga, lätta och nätta horn i famnen...i tappra försök att inte peta på alla som mötte mig. Lyckades sådär.
Återstår bara lite pyssel med att fixa ny tavla bakom hornen,
en ganska angenämt och roligt uppgift.

8 kommentarer:

  1. Bara tanken på Att stå på en stege och tapetsera över ett trapphus fick mig nästan att få svindel! Galet men slut resultatet blev galet snyggt och du klarade dig utan skador så jag antar att det var värt att i slut änden :)

    SvaraRadera
  2. Som vanligt så undrar jag alltid hur det ska bli, för jag gillar ju vitt. Sedan så dånar jag över hur snyggt du fixar till det. En makalös stil finns verkligen inte att hitta någonannanstans. BRA jobbat! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så galet snyggt! Men jag skulle aldrig klara av att stå så och tapetsera, blir yr av bara tanken :) Du får mig att vilja tapetsera bort mina vita väggar, får se om jag vågar...Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Det blev verkligen snyggt! Har du några tips för att måla ovanpå en trappan och overleva? Jag måste måla entre tak i våras...

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag behöver lite hjälp med några inredningstips... Jag har en mörkbrun soffa hemma (IKEA:s KIVIK, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89896991/#/S09884949) och funderar på vilka kuddar jag ska ha till. Det senaste året har vi kört på mycket färgglatt i vardagsrummet (i kombination med mörkbruna möbler) men vi börjar tröttna lite på så mycket färger och vill ha något mer neutralt. Vi tänkte köra guld och svart på smådetaljer, lyktor, ljus osv men kuddarna känner jag mig helt lost på. Vad passar till en mörkbrun soffa?

    SvaraRadera
  6. Återigen, Sandra, fascineras jag över hur Du med helt udda ting kan kombinera så att det ser ut som om de alltid varit ämnade för varandra. Den där hunden med ljusstake i sin krona är ett villha--ting. Har Du fyndat den nu? Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  7. jag blir såå inspirerad av allt du gör. Du är helt fantastisk! jag älskar din stil och inredning verkligen!

    SvaraRadera