onsdag 10 september 2014

Erikshjälpen levererar!

Kanske jag hittar nått litet kul...kan kila in och kika i alla fall.
Kanske en burk.
Eller något till glashyllorna i fönstret.
Möjligen en ny träram.
Har jag tur någon fin textil.

Aningslöst trallar jag fram mellan hyllorna och DÄR...kärlek vid första ögonkastet, om inte annat till prislappen på den.

Att klippa till när man inte har råd, att leva en smula, att utan att blinka prioriterar bort hushållskassan. (Äsch, det finns massor av fallfrukt på gräsmattan)

Skapad för att stå i min vinterträdgård!

13 kommentarer:

  1. Det blev riktigt fint!

    SvaraRadera
  2. Erikshjälpen är bra på att leverera :-) Alltid hittar man något. Fast jag har iof aldrig kommit hem med en säng :-) Fint blev det i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Åååååh så mysigt, lätt värt att käka havregrynsgröt morron, middag o kväll för ;)

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev!
    Havregrynsgröt + lite bär = gott & billigt!!

    SvaraRadera
  5. Du är konstnär, du förvandlar så mycket till riktig skönhet, tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  6. Vet inte om man kan kalla det "blogg" om man gör ett inlägg per månad. Då är det nog bättre att lägga ner helt ... Peace out.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till anonym, många bloggar för att det är roligt och inte för andras oförstående krav. Du verkar vara en elak och bitter människa. Hoppas för din egen och andras skull att det går över snart.

      Radera
    2. Jag är varken elak eller bitter, hoppas det kändes bra för dig att kalla mig detta. Peace out.

      Radera
    3. PS: Hon måste tycka är det är "jätteroligt" att blogga ... ett inlägg per månad, hon måste "älska" att blogga ... hahahah ;)

      Radera
    4. Låt oss slippa småelakt tjafs. Bloggaren bestämmer över sin blogg. Känner du henne så tala med henne direkt. Känner du inte henne så vänta o se hur det går. Om det har gått lite i stå så har vi inte med det att göra. Finns nog en anledning. Behövs kanske en kram o inte ironi

      Radera
  7. Så läckert! Jag förstår att det var kärlek vid första ögonkastet. :)

    Sköt om dig.

    Kram Charlie

    SvaraRadera
  8. Vilket fint fynd och härlig blogg! Hit vill jag återvända!

    SvaraRadera