onsdag 5 mars 2014

Som i en amerikansk high school-film

-Skynda dig om byt om, vi är sena. Baletten börjar om 15 minuter!

Jag vet, jag borde inte säga det så ofta…men det är ofta så på vardagarna att något just ska börja…just precis snart. Det är för att kompensera den vardagsstressen som helgerna är bannlysta för aktiviteter vi inte själva sätter tider för i vår familj.

Nåväl, jag gastat detta och hetsar ut i köket för att bre en macka att äta i bilen på väg till baletten. Väl tillbaka i hallen möts jag av denna ljuvliga syn.

Min finaste ballerina skrider ner för trappan.
Som i en romantiskt komedi där den fula ankungen förvandlats och ska på high school prom.
Som Svansjön i min egen trapp.

Och endast en dåre struntar då i att tiden är knapp.
Endast en dåre ber inte sin dotter springa upp igen medan mamma hämtar kameran för detta ska förevigas.



2 kommentarer:

  1. Oh ja det förstår jag verkligen. Svansjön och prinsessor i sin egen trapp. Njut så mycket du bara kan. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga ögonblick och jag smälter totalt! En bedårande liten ballerina.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera