torsdag 13 mars 2014

8 stolar, Jugendskål och uppslag i röda toner

I helgen klubbades flera fantastiska föremål ut på en kvalitetsauktion nästgårds.

Om jag varit ekonomiskt oberoende, vilket jag olyckligtvis inte lyckats bli…än, hade jag troligen behövt hyra en flyttbil för att få hem alla vackra tingest.

Med den plånbok jag nu besitter räckte det gott med vår gamla slitna kombi för att få in de 8 vackra stolarna (ok, det är en ganska stor kombi) och den ljuvliga jugendskålen.

Den lilla nya jugendskålen bredvid den gamla stora jugendskålen.
De 8 nya stolarna (varav två finns i källaren som reserv)
som är förhållandevis nätta mot likvärdiga stolar.
Så långt från minimalistiskt och vitt-i-vitt man kan komma tror jag...

Och på en av de nya stolarna kan jag sjunka ner och läsa uppslaget från Villavägen 3 i nya numret av "Hem&Antik"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar