söndag 26 januari 2014

Helgmornar

Det enda positiva med att det är så kallt ute är att vi kan unna oss ett par helger med att göra just ingenting. Vi inmundigar frukosten med trädgårdens valnötter (så sent att det nästan är tid för lunch) framför kakelugnens brasa. 


Halva förrådet är kvar från höstens skörd och nere i källaren har äpplelådorna börjat tömmas.
Men loppisrundorna får mer tid nu när tjälen gått i marken och i går besökte jag inte mindre än 3 st. Hittade en fin soppkarott som jag genast fyllde på med narcisser och videkvistar.


Bakom står också tavlan som min mamma målat,
ett självporträtt av henne själv med mig i famnen.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin målning! Narcisser och videkvistar var väldigt snyggt, fast några videkissar har vi inte ännu, kanske det går att köpa. Kraaam Pia P.S Ska jag tipsa om ert hem till Hem&Antik eller har du redan gjort det?

    SvaraRadera
  2. så dejligt, söndagsmorgnar är en konstform. Vilken härlig tavla att ha, fortsätter ni traditionen?

    SvaraRadera
  3. Så vacker tavla din mamma målat och nu ska jag försöka mig på att stava det nya ordet jag lärt mig; vilken proveniens!
    Fint att den fått en hedersplats också.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera