söndag 10 november 2013

"Mönstermix i skånska drömvillan"

Fortsatt exponering av "drömvillan". Den här veckan finns vårt hem med i Aftonbladets "Härligt hemma" genom fantastiskt vackra bilder tagna av fotograf Frida Ekman. Det var nästan så jag tänkte "Ahh, tänk den lycklige som fick bo sådär fint" när jag tittade igenom reportaget... Ett rejält sådant med flera heluppslag.

Ungarna är välkammade, huset är städat och jag minns hur svetten rann eftersom allt som täckte kroppen mer än en bikini var snudd på olidigt de sommarheta dagarna reportaget gjordes.


Söndagen spenderas i biblioteket, läsandes bilagan, under det senaste auktionsfyndet; en takampel i Karl-Johanstil med 6 ljusarmar.

 





 

5 kommentarer:

  1. Vad roligt! Grattis. Nu måste jag ju köpa den också så klart. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att ni är med igen!! Ni förtjänar det, en stor inspiration är ni!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Härligt, måste jag se om den går att hitta. Kul att se sitt hem i tryck, och så himla kul att något annat får plats i tidningar än bara det vita. Du kanske startat en trend? Vi får hoppas, fler som vågar utforska sin egen inredningssmak.

    SvaraRadera
  4. Underbart hem ni har!!! Love it!! Fin artikel och rolig läsning.

    SvaraRadera
  5. Så himla härligt att se ett hem som inte är helt vitmålat med vita möbler. Till stor del delar vi samma smak. Men i mitt hem hittar man inte så mycket från auktionskamrarna. Men mixen av gammalt och nytt finns och färg. Framför allt färg. :)
    Hit kommer jag fler gånger och hälsar på.

    SvaraRadera