söndag 20 oktober 2013

4 timmar med tålmodiga ungar

För några veckor sedan frågade min lilla dotter mig:

"Vad är det roligaste du vet mamma?"
"Att vara på auktion" var mitt tveklösa svar.

Men det visade sig vara lite invecklat att förklara hur en auktion med visning på nätet gick till. Så vi bestämde att ta ungarna med och begav oss till Helsingbors auktionsverk där det var löjligt mycket åtråvärda saker idag. Win some, lose some.


Fast jag får erkänna att iPadsen bidrog ganska mycket till att våra barn "skötte sig".

Hade vi varit ekonomiskt oberoende hade jag ropat in en gråtrut också.
Och inget av det fina, roliga nedan ropade jag in.
 
,



Finaste tjejen i finaste festmansoffan
Visst vi vann en del bra grejer men jag sitter ändå mest och gräääääämer mig för att jag missade den här. En 40 cm hög staty av två hundföräldrar som håller i sin hundbebis. Hur kunde den undgå i mig i nätkatalogen som jag gått igenom 2 gånger. Ljuvligt läskig och snygg. Jag kommer aldrig förlåta mig det här!
 

Så nu vet du lillan, det roligaste mamma vet är att sitta i 4 timmar och följa ett bildspel på tingest samt en monotomt rabblande farbror som mellan varven slår med en klubba i bordet.

Och när mina kalas-fynd kommit på plats på Villavägen 3 ska det fotas och bloggas :)

2 kommentarer:

  1. Stackars barn..hi,hi. Nej då, jag beundrar ert sätt att se på hur barnen får vara med i det mesta. Och nu vet de vad en auktion är.
    Statyn med hundarna blev jag löjligt förtjust i, charmigt grotesk!

    Kram
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att veta att du förstår, för det tror jag verkligen du gör. Den var helt fantastisk, säkert 40 cm hög...och vet du...den hade klubbats för blott 150 kr!! . Det gör det hela än svårare att acceptera!

      Radera