onsdag 19 december 2012

Sesam öppna dig


Efter några veckors pysslande är barnens julklapp (en utav dem) färdig. Ett snickeri i källaren!
De har lydigt stannat i dörrhålet till källaren och ropat när vi varit där nere och hemligmakeriat.


På dörren ner till källaren
Men nu backar vi några dagar och tittar på förvandling från "Före" till "Efter"

Före


Vi inledde med en tur till Ikea där vi köpte hyllplan, bänkskivor, ben, förvaringskorgar och annat smått och gott.



"Är du där älskling? Jag får lite ont i nacken av att sitta såhär..." 
"Jodå, jag är här bakom. Nu måste jag byta fil, kommer det någon bakom oss?!"






När interiören var på plats for vi till ABA-skol butiken inne i Malmö. När spenderade vi allt för mycket på allt för mycket. Sedan var det bara att åka hem och rensa lådorna på år av ihopsamlat "bra-att-ha-pyssel"...och tro mig, där är de få som knäcker mig. (Möjligtvis min mamma)




Småbitar, vi måste fylla lådorna med småbitar!
Massor av plastband, man vet aldrig vad som ska knytas ihop!

Och nu är det alltså färdigt för att öppnas på julafton! Gud nåde den unge som inte spenderar hela jullovet där nere...(det blir en tuff utmaning med tanke på att en av de andra klapparna innehåller Lego "Lord of the rings" till Xbox)






1000 glasspinnar, toarullar och träbitar. Det är grejer det!
Har ni inte alltid önskat 250 piprensare i bra färger?!

10 kommentarer:

  1. Oj oj oj årets julklapp! Lyllos era barn! Så fint så fint så fint nu gjort.

    SvaraRadera
  2. Men herreguuuud!!!! Jag blir helt tossig och piirig i magen och allt på en gång, vilken fantastisk överraskning de ska få sig kidsen, vilken lycka!! Kan man få komma och pyssla lite tro..

    Ha en fin dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Vilka små glada ungar ni kommer att få på julafton, världens bästa julklapp! Skitbra för kreativiteten, mycket bättre än TV-spel.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Wow! Julefrid på bästa sätt. :)

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj
    Vilken fantastisk julkapp! Underbart! Den ska jag komma ihåg när jag själv har barn:)Så fint du har gjort!

    Så mycket härlig inspiration på Fabriken idag!

    Ha en mysig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men himlar vilken grej! enligt mig världens bästa julklapp :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  7. Nu känner jag ett extremt starkt behov av att flytta till ett större hus! Vilken lycka att ha ett sådant rum!

    SvaraRadera
  8. Wow vilket projekt! Och vilket drömtillhål för pyssel och kreativitet! Kan tro det blir glada barn som kliver in i rummet på julafton :)

    Tack för din fina kommentar hos mig! Vad kul att ha hittat till din blogg, nu ska jag kika vidare här.

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  9. Jag måste hålla med alla här ovan. Vilka härliga föräldrar ni är som gör så här fint till barnen. Lycka!
    God Jul till er alla!

    SvaraRadera
  10. Kan bara instämma i övriga kommentarer. Vilken fantastisk present, ett helt snickar- och pysselrum! Åh vad jag skulle vilja ge mina barn ett sånt, men de får nöja sig med små pyssellådor...

    SvaraRadera